ביטוח אובדן כושר עבודה

לקביעת פגישה חינם ללא התחייבות

מלאו את הפרטים הבאים:

ביטוח אובדן כושר עבודה

בא להגן על המבוטח מפני מקרה בו אם כתוצאה ממחלה או תאונה, יאבד המבוטח את כושר עבודתו ולא יוכל לעסוק בעיסוק כלשהו או בכל עיסוק סביר, או בעיסוקו טרם האירוע במקרה כזה, יהיה זכאי המבוטח לתגמולי ביטוח חודשיים מחברת הביטוח.
במילים פשוטות – אנחנו משלמים פרמיות בשוטף כדי שאם יפגע כושר העבודה שלנו נהיו מכוסים ב-75% מההכנסה שהייתה לנו.
בהחלט מדובר בביטוח חשוב וראוי אלא שפעמים רבות מוצאים את עצמם המבוטחים משלמים פרמיות מיותרות וכאשר כבר מתרחש (לא עלינו) אירוע ביטוחי הם אינם מקבלים את הפיצוי על אובדן ההכנסה!
הסיבה לכך היא שחברת הביטוח בוחנת אצל עצמאים את ההכנסה בפועל בהתאם לדיווחים לרשויות המס ומהסכום המדווח גוזרת את סכום הפיצוי.

לדוגמא:
נניח שעצמאי משלם פרמיות ביטוח מתוך מטרה לבטח שכר של 20,000 ש"ח לחודש ובציפייה לקבל פיצוי חודשי של 15,000 ש"ח (75%) אם חס וחלילה יאבד את כושר עבודתו.
בפועל אם יתרחש אירוע ביטוחי תבדוק חברת הביטוח את הדיווחים של ההכנסה נטו לרשויות המס. נניח שדוח המס השנתי האחרון יציג דיווח על הכנסה נטו חודשית ממוצעת בסך של 6,000 ש"ח בלבד. במקרה כזה הפיצוי בפועל שיתקבל מחברת הביטוח יעמוד על 4,500 ש"ח בלבד לחודש (75%) וזה לא משנה שתשלום הפרמיות חושב ושולם על הכנסה חודשית של 20,000 ש"ח לחודש.
המשמעות היא כסף ששולם לחברת הביטוח שלא הקנה לנו שום כיסוי ולמעשה נזרק לפח.

אז מה עושים?
1. בוחנים על איזו הכנסה חודשית אנחנו מבוטחים לאובדן כושר עבודה (אפשר להסתייע בסוכן הביטוח).
2. בודקים האם להכנסה זו יש גיבוי בדוחות שהוגשו לרשויות המס (אפשר להסתייע ברואה החשבון או ביועץ המס).
3. על בסיס הממצאים יש לבצע התאמה בסכום הביטוח לאובדן כושר עבודה.

בקיצור תפסיקו לזרוק כסף לפח….

 

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ מקצועי.

לקבלת ייעוץ מקצועי צרו קשר!

 

mail
השארת הודעה מהירה
X

לקביעת פגישה חינם ללא התחייבות

מלאו את הפרטים הבאים:

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
Call
Mail
Mail