שלבים בחיי סטארט אפ

לקביעת פגישה חינם ללא התחייבות

מלאו את הפרטים הבאים:

שלבים בחיי סטארט אפ  

 

יש לך רעיון מהפכני? החלטת שאתה רוצה להוציא אותו לפועל? קיימים מספר שלבים בחיי סטארט אפ!

להלן השלבים בחיי סטארט אפ החל מהרעיון:

רעיון – תחפש מה חסר בעולם. בטח שמת לב שלפני שהמציאו את Waze היה הרבה יותר קשה להתחמק מפקקים ולפני שהמציאו את פנגו היה הרבה יותר קשה לשלם על חנייה. אבל זה כבר בעבר, מה חסר היום? ויותר חשוב מה חסר בחיים שלך ושל אחרים?
רובנו חיים בהווה ובעבר. זה הרבה יותר קל לנתח את כבר מה שהצליח ולחשוב על דרך לשכפל את ההצלחה. זאת צורת חשיבה נכונה אך לא כדי לבנות סטארטאפ מצליח. על מנת לחשוב על רעיון מצליח עליך לחיות בעתיד ולראות קדימה לאן העולם הולך ולאילו צרכים יש לתת מענה.

מהראש לדף – לא משנה כמה אתה חכם, אתה לא תזכור את הרעיונות שלך. השיחות שלך עם אנשים, אבחנות אקראיות וסתם מחשבות בזמן פנוי ששווה לתעד. תרשום אותם על דף או שהם ילכו לאיבוד.

להפוך למוחשי – רוב הרעיונות שלך הולכים לאיבוד עם הזמן אפילו אם אתה רושם אותם. השלב הבא אחרי הרעיון הוא הפיכתו למוחשי בכל צורה שהיא. תבנה אבטיפוס, עיצוב או תכנות של הרעיון. רוב האנשים יעצרו בשלב הרעיון אז אם תעשה זאת אתה כבר בדרך הנכונה.

חוות דעת נוספת – זה השלב לקבל חוות דעת מאנשים נוספים לגבי הרעיון שלך. רוב האנשים מפחדים לחשוף את הרעיון שלהם אך זוהי טעות נפוצה כי פידבק מהסביבה יכול לתת לך נקודות חשובות שלא חשבת עליהם. עדיף לעשות את זה עם הסביבה הקרובה ואנשים שאתה סומך עליהם.

שותפים – לאחר שהבנת מה אתה רוצה לעשות תחפש שותפים אשר יהיו מוכנים ללכת אתך להרפתקה ויאמינו ברעיון ובחזון. בחירה של שותפים נובעת מתוך צורך לבנות צוות חזק ומנוסה שיוביל את המיזם. יזם אחד לא יכול לקחת את כל התפקידים בסטארטאפ וכנראה שגם אינו מוכשר מספיק למלא את כולם. לכל אחד יש את המומחיות שלו אז חשוב להבין ראשית היכן אתה צריך עזרה ולפי זה לבחור את השותפים, שנית יש לבחון בקפידה את האנשים שמצטרפים אליך למסע כי קיימים קשיים רבים בדרך ודינמיקה טובה היא הכרחית.

הקמת החברה – לאחר שבחרת שותפים לדרך עליך לפתוח חברה ברשם החברות על מנת שתוכל לחלק את המניות בין השותפים ולגייס הון. ברגע שקיימת חברה כל אחד יודע מה החלק שלו, אין אי ודאות ומשם אפשר להתקדם. כמו כן, רוב המשקיעים לא ישקיעו ברעיון בלי שקיימת חברה רשומה. שים לב שאתה מחלק את ההון בצורה הכי נכונה ככה שכולם ירגישו שהם מתוגמלים ויתנו את כל המרץ שלהם להצלחת המיזם.

MVP – אחרי שבנית צוות הגיע הזמן לבנות את הגרסה הראשונה של המוצר. MVP זה מוצר עם מספיק תכונות לאסוף מידע על המוצר ולהמשיך לפתח אותו. איסוף תובנות ממוצר MVP בשלב זה ברוב המקרים הוא הרבה פחות יקר מפיתוח של מוצר מלא עם כל התכונות מה שמפחית עלויות וסיכון של כישלון המוצר. המאפיינים של מוצר MVP הם: למוצר יש מספיק ערך שאנשים יהיו מוכנים להשתמש בו או לקנות אותו בשלב הראשוני, הוא מוכיח מספיק הטבות עתידיות על מנת לשמר משתמשים ראשונים, הוא מספק מספיק פידבק על מנת להנחות את הפיתוח העתידי.

גיוס הון – אלא אם יש לך מספיק הון עצמי כדי לבנות את המוצר ולממן את החברה יהיה עליך למצוא משקיע. את המשקיע ניתן למצוא בשלבים שונים בהתאם ליכולות הפיננסיות של היזמים אך בהנחה שאין יכולת כזו כדאי להתחיל לחפש כבר בשלב בניית המוצר הראשוני. בכל מקרה יש להתקדם כמה שניתן במקביל לחיפוש המשקיע.

השקה – ברגע שלמוצר יש מספיק תכונות ליבה והוא מוכן לשימוש תשיק אותו. תכונות נוספות, ממשק טוב ומהיר יותר ואופטימיזציות אחרות לא יצילו אותו אם לתכונות הליבה אין שימוש משמעותי.

משתמשים – בשלב זה עליך לנתח את הסטטיסטיקות של המשתמשים. האם המשתמשים חוזרים? במידה ולא נסה להבין מדוע. בנה מערכת של פידבקים שיתקבלו מהמשתמשים על מנת ליעל את המוצר.

עדכונים – השק את המוצר שוב ושוב עם שיפורים ותכונות נוספות עד שתגיע למספר משתמשים חוזר שמשתמש במוצר וכך תבין שעשית משהו שימושי ותוכל לבנות צבר לקוחות.

צבר משתמשים – תגיע לכמה אלפי משתמשים קבועים במוצר. אולי זה לא נראה הרבה אבל מדובר במספיק משתמשים על מנת להבין את ערך המוצר שלך ולזהות את החולשות שלו. בשלב זה תצטרך לעבוד קשה על מנת להגיע לכמות משתמשים הזו בכל דרך שתוכל.

גדילה – תציב לעצמך יעדי צמיחה ריאליים, תעקוב אחריהם ותעדכן אותם בהתאם למה שקורה בשטח. לדוגמא תשאף להגדיל את כמות המשתמשים ב-5% כל שבוע. בקצב כזה תגיע תוך ארבע שנים ל-25 מיליון משתמשים.

הצלחה – ההצלחה היא בעיני היזם. הצלחה יכולה להתבטא במכירה של החברה, מיזוג לחברה גדולה, הנפקה בבורסה, שינוי העולם וכו'.

 

רוצה להקים סטארט אפ? RMR תלווה אותך לאורך כל הדרך, החל משלב הרעיון והקמת החברה ועד לאקזיט או להנפקה. צור קשר!

 

mail
השארת הודעה מהירה
X

לקביעת פגישה חינם ללא התחייבות

מלאו את הפרטים הבאים:

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
Call
Mail
Mail