שעות עבודה א'-ה' 8:00-17:00
ליצירת קשר office@rmr.co.il
מספר טלפון 077-3457520

התעשייה 4, תל אביב-יפו

ייעוץ

ייעוץ ותכניות עסקיות

בניית תכנית עסקית

תוכנית עסקית הינה מדריך דרך עבור העסק שלך המתווה מטרות ויעדים ואיך להשיג אותם. תוכנית עסקית גורמת לנו מצד אחד להסתכל במראה, לראות מי אנחנו, מה אנחנו, לאן אנחנו רוצים להגיע ואיך נגיע לשם ומצד שני לעמוד על המגדלור ולהסתכל מלמעלה על השוק שלנו ולבחון מי קהל היעד שלנו, מי המתחרים שלנו, מה היתרונות שלנו מולם ואיך אנחנו מתרגמים את זה לצמיחה.

תהליך כתיבת תוכנית עסקית הוא תהליך אינטגרטיבי מיסודו, כאשר מטיוטה לטיוטה מתעצבת התמונה העסקית המוצגת בתוכנית. יזמים מדווחים כי תרומה רבה לעיצוב התוכנית נתונה למשוב מאנשי עסקים מנוסים, כלכלנים ואנשי עצה התורמים מניסיונם ורעיונותיהם.

השלבים בבניית תוכנית עסקית:

●  הגדרת מטרת התוכנית (גיוס השקעה, בקשה לאשראי וכו').
●  איסוף הנתונים, בהתאמה לפרקים השונים בתוכנית. חשוב לרכז את הנתונים והסימוכין לנתונים ולבסס את הידע עד כמה שאפשר על מקורות מידע מהימנים (כגון מחקרים, חברות מחקר מוכרות ואמינות, מחקרים אקדמיים וכו').
●  כתיבת טיוטה ראשונה לתוכנית הפיננסית.
●  כתיבת טיוטה ראשונה לתוכנית על סמך הנתונים שנאספו והתוכנית הפיננסית.
●  כתיבת תקציר המנהלים של התוכנית.
●  קבלת משוב וטיוב התוכנית עד לקבלת מוצר מוגמר העומד במטרות שהוגדרו.
●  העברה אל הלקוח לבדיקה סופית ואישור.

לרב בעלי עסקים ויזמים מחפשים גוף מומחה העוסק בייעוץ ותכניות עסקיות כדי לבצע תכנית איכותית ונכונה לתנאי השוק.

החלקים העיקריים בתוכנית העסקית:

●  תקציר מנהלים – מטרתו של תקציר המנהלים הוא להציג את עיקרי הדברים. רבים מקוראי התוכניות העסקיות (משקיעים, מנהלים בכירים) מתמקדים בחלק זה וקוראים בעיון בחלקים אחרים רק אם הדבר נדרש. על כן ישנה חשיבות מכרעת לאופן הצגת הדברים בתקציר, הן בהיבט של הבאת עיקרי הדברים והן בהיבט משיכת עניין מצד הקורא.
●  הצגת הרעיון והזדמנות העסקית – המוצר או השירות – סקירה של השירות או המוצר תוך הדגשת הצורך שעומד מאחורי המוצר, והמאפיינים הייחודיים הטמונים בו. במקרה של מיזם טכנולוגי – נהוג לכלול תיאור תמציתי של הטכנולוגיה העומדת מאחורי המוצר והאם היא מוגנת באמצעות פטנט.
●  סקירה ענפית/הצגת השוק והפוטנציאל – פרק זה מתמקד בשוק שבו העסק פועל. מטרת פרק זה להציג את: רקע כללי על הענף בעולם, רקע כללי על הענף בישראל, רגולציה/מגמות, תחום ה-X בישראל, הצורך – הגדרת שוק היעד של המוצר או השירות, פרופיל הצרכן, פוטנציאל השוק (כולל מגמות צפויות) וחסמי כניסה לשוק.
●  מתחרים – מקובל להתחיל את ניתוח המתחרים בהגדרה של קריטריונים להשוואה. במקומות שבהם הקריטריון איכותי, נהוג להציגו בצורה של ציון כמותי (לדוגמא, בעסק הפועל בתחום הוידאו, איכות הוידאו תדורג מ-1 עד 10). בתת פרק זה סוקרים את הגורמים המתחרים: תיאור תמציתי שלהם מבחינה ארגונית (לינק לאתר אינטרנט של הארגון, מתי פעילותו החלה וכו'), תיאור של המוצר או השירות שהם מציעים, ניתוח של המוצר/שירות על-פי הקריטריונים שהוגדרו, היתרון היחסי של המיזם על מתחרים אלה.
●  אסטרטגיה עסקית – המודל העסקי, החזון שעומד מאחורי המיזם, פוטנציאל השוק, יעדים אסטרטגיים (כולל לו"ז משוער) ואבני-דרך, שיתופי פעולה אסטרטגים , אסטרטגית החזר ההשקעה, גורמים קריטיים להצלחה, התפתחויות עתידיות, ניתוח SWOT.
●  מימון ותוכנית פיננסית – פרק זה מציג את ההיבטים הפיננסיים הקשורים ביישום המיזם, והוא מתייחס בעיקר להשקעה הנדרשת, מקורות המימון ותחזית רווח והפסד. הפרק יכיל לרוב את הנושאים הבאים: תחזית רווח והפסד כלכלית ל-5 שנים (הכנסות – המבוססת על אחוז חדירה לשוק, עלות מכר, הנהלה וכלליות – הוצאות שכר, פחת וכו, שיווק ופרסום, מימון), פירוט הנחות לבסיס הניתוח, תחזית תזרים מזומנים/תקציב (פעילות שוטפת, פעילות השקעה – השקעה בנכסים, מבנים רכוש קבוע וכו, פעילות מימון), ניתוח נקודת האיזון ותקופת החזר ההשקעה, המימון הנחוץ: במקסימום, ולאורך השנים, מקורות מימון, דיון ברגישות הביצועים ביחס לפרמטרים קריטיים (כגון תמחור) וגורמי סיכון (כגון טכנולוגיות מתחרות שנמצאות בשלבי מחקר או פיתוח) וטבלת רגישות.
●  נספחים – הנספחים יכללו בדרך-כלל: קורות חיים מלאים של היזמים וצוות ההנהלה, מקורות מידע והפניות שצוטטו בגוף התוכנית, נתונים המאששים את אשר נטען בתוכנית (לדוגמא, במקרה של עסק קטן, הצעות מחיר של ספקים), מודל כלכלי תרחיש נוסף.

איך אנחנו יכולים לעזור לכם עם ייעוץ ותכניות עסקיות?

בזמן שאתה עומד מול אתגרים עסקיים, נקודת מבט של מישהו שמכיר את העסק והתעשייה הוא בעל ערך רב. הניסיון שלנו בייעוץ עסקי בתחום רחב של תחומים מאפשר לנו לפתח אסטרטגיות ולחשוב קדימה על מנת לתת מענה לצרכים המשתנים שלך. אנו רואים את תפקידנו כרואי החשבון והיועצים העסקיים של העסק שלך, לעזור לך להתגבר על אתגרים, לנצל הזדמנויות ולבנות עסק יציב וחזק באמצעות ייעוץ ותכניות עסקיות ברמה גבוהה.

בין אם העסק שלך הוא בשלב ההקמה או בשלב הבגרות, אנו מסייעים לחברות בכל שלב של מחזור חיי העסק לפתור בעיות עסקיות מורכבות, לשפר ביצועים ולהפחית סיכונים. כשאתה מקבל אותנו כיועצים לעסק שלך אתה מקבל צוות של אנשי מקצוע מנוסים, מומחים בתחומם שמבינים את התעשייה והאתגרים בפניהם ניצב העסק שלך.

אם אתה צריך תוכנית עסקית או ייעוץ עסקי אנחנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ חינם, השאר הודעה ונחזור אליך בהקדם.

Copyright © 2017 RMR Consultants. All rights reserved. האתר נבנה על ידי אורן גבעוני.